Workshops om at måle virksomhedens sociale værdi

 

Vækstcenter for socialøkonomiske virksomheder afholder workshops om at måle virksomhedens sociale værdi i København og Aarhus.

 

De to workshops er for alle, der gerne vil blive klogere på, hvad man kan få ud af at måle og følge op på den sociale værdi, som ens virksomhed skaber. På de to workshops tilbyder Vækstcenteret også konkrete redskaber og materialer, som kan hjælpe deltagerne med at komme i gang og med at blive rustet til integrere måling i det daglige arbejde.

 

Deltagerne får bl.a. svar på:
- Hvordan man kommer i gang med at dokumentere, at man gør en forskel?
- Hvilken type måling man har mest brug for?
- Hvordan man inddrager sine medarbejdere i arbejdet med at måle?

 

Det er vigtigt at måle den sociale værdi man skaber for at få et klart billede af effekten af ens arbejde. F.eks. hvilken værdi det skaber for målgruppen og for samfundet. Målingen kan eksempelvis vise om den målgruppe, som ens virksomhed beskæftiger, udvikler sig og hvordan.

 

Vækstcenter for socialøkonomiske virksomheder afholder workshops om at måle virksomhedens sociale værdi:
- I København d. 31. oktober 2015. Se mere her 
- I Aarhus d. 5. november 2015. Se mere her 

 

Mere om måling af social værdi
Soicale Entreprenører i Danmark har netop oversat "Social Effektanalyse Håndbog" er en ny lille publikation, som viser, hvordan socialøkonomiske virksomheder, forandringsagenter og sociale organisationer kan udvikle en forandringsteori, der kan anvendes til at dokumentere den sociale effekt af deres arbejde.
Læs mere her 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981