This bar saves livesThis bar saves lives

 

19.10.2017

 

This bar saves lives er en social økonomisk virksomhed i Californien, USA, der sælger etiske energibarer og redder liv. Hvert 12 sekund dør et barn i verden pga. fejlernæring.

 

”Give back snacks” dækker kunders behov for at gøre noget godt, at handle med god samvittighed. Man køber en sund snack til sig selv og giver samtidig livreddende mad til børn i nød ” Det er meget oppe i tiden med princippet; ”køb en giv en” Og her er sloganet: ”buy a bar - feed a kid – we eat together”.

 

Missionen er at redde millioner af børn fra fejlernæring ved at donere livreddende ernæring . Kerneforretningen er at give.

 

Stifterne er Ryan Devlin, som har en universitetsgrad i virksomhedsledelse indenfor fødevareområdet og efterfølgende studier i fundraising og non profit organisationer. Todd Grinell, der har læst historie og politik og brugt hele sin fritid siden 2005 på at koordinere lægehjælp til børn i Afrika samt Ravi Patel, med økonomi og internationale studier i bagagen.

 

Idéen til virksomheden opstod under en humanitær tur til Afrika, hvor de 3 ved selvsyn så hvordan de små nødhjælps ernærings pakker virkede på de fejlernærede børn i en flygtningelejr i Libyen.

 

This bar saves lives samarbejder med organisationen Save the Children, der opererer i 120 lande i verden og distribuerer ernæringsposerne der.
Energibarerne distribueres gennem et veludviklet distributionsnet Vesten, hvor store detailkæder som fx Starbucks, har varen på disken.
Til dato er doneret 3.253.578 måtidspakker.

 

Læs mere på: www.thisbarsaveslives.com og facebook og #WeEatTogether

 

Se video om This Bar Saves Lives her  

 

Fotos: from This Bar Saves Lives´ webpage

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981