The Business of GoodThe Business of Good

 

The Business of Good er en ny bog af Jason Haber, som fortæller historien bag socialt entreprenørskab fortalt af de personer, der ønsker at skabe virkelig forandring og ikke bare endnu en virksomhed.

 

Nutidens entreprenører er formet af begivenheder omkring politik, økonomi og menneskerettigheder i det sidste århundrede og mange af dem forsøger at ”genstarte” kapitalismen og udfordre det velgørende industrielle kompleks og er i sidste ende med til at ændre den måde virksomheder laver forretning på.

 

I bogen The Business of Good udforsker forfatter og selv social iværksætter Jason Haber det sociale entreprenørskab fra Benjamin Franklin til generationen af millennials. Bogen er fyldt med casestudier og anekdoter om hvordan de gennem deres arbejde kan være med til at skabe jobs, skabe vækst i økonomien og samtidig gøre en positiv forskel i verden. Socialt entreprenørskab har taget mange former og har skabt løsninger på en stor diversitet af problemer for udsatte grupper og har på den måde været med til at forandre livet til det bedre for mennesker i ulande og i den vestlige verden.
Socialt entreprenørskab har også været med til at forandre den måde vi giver på og den måde vi investerer på.

 

Jason Haber er selv social entreprenør og har bl.a. været med til at stifte Rubicon Property i 2010, der er en socialøkonomisk ejendomsmæglervirksomhed på Manhattan. Haber har haft en lang række opgaver i den i private og offentlige sektor og bliver ofte brugt som kommentator i medierne.

 

Fakta
Titel: The Business of Good
Forfatter: Jason Haber
Udgivelsesdato: Maj 2016
ISBN: 9781599185866
Bogen er på 185 sider og koster 21.95 $

 

Læs mere her 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981