Optimerer din socialøkonomiske forretning via den digitale dagsorden

 

26.04.2019

 

Som en del af EU-projektet Digital Ledelseskultur tilbyder Konsulenthuset for Socialøkonomi, et ti-måneders opkvalificeringsforløb skræddersyet til virksomheder, der har et socialt, miljømæssigt eller kulturelt formål.

 

Er du en socialøkonomiske virksomhed med mellem 2-250 ansatte på Sjælland? Ønsker du at effektivisere din virksomhed? Savner du afklaring på, hvordan digitalisering kan medvirke til at forbedre din forretning? Og søger du inspiration, viden og sparring ift. udvikling af en digital strategi og implementering af konkrete digitale værktøjer?

 

Digitalisering kan give store muligheder, og de virksomheder, som formår at udnytte digitaliseringen til deres fordel, kan opnå store besparelser, øget produktivitet og bedre indsigt i data.

 

EU-projektet Digital Ledelseskultur søger netop at understøtte udviklingen af digitale kompetencer hos små og mellemstore virksomheder. Som en del af projektet tilbyder Konsulenthuset for Socialøkonomi, et ti-måneders opkvalificeringsforløb skræddersyet til virksomheder, der har et socialt, miljømæssigt eller kulturelt formål.
Virksomheden skal som udgangspunkt også være uafhængig af det offentlige, være inddragende og ansvarlig i sit virke samt geninvestere overskuddet i formålet. Det er ikke et krav at virksomheden er registreret socialøkonomisk.
Forløbet vil have en praksisorienteret tilgang til digitalisering, og til hvordan man kan understøtte virksomhedens udviklingspotentiale og drift gennem konkrete og nemt tilgængelige værktøjer. Vi vil blandt andet komme til at arbejde med forretningsudvikling, strategi, og digitale værktøjer som sociale medier, Trustpilot, Trip Advisor, Loomid, Notion, Process Street mm.
Idet forløbet så vidt muligt tilpasses det enkelte hold og deres konkrete problemstillinger og behov, vil det variere fra hold til hold, hvilke værktøjer, der vil blive arbejdet med. Forløbet består af 5 seminar, 5 netværksmøder og 1:1 sparring på virksomheden inden for ledelse, organisering, forretningsudvikling, markedsføring og digitalisering.
Det første forløb starter i Roskilde-området sidst i maj. Egenbetalingen er 6.000, - eks. moms pr. virksomhed, som giver adgang for deltagelse af 2-3 medarbejdere pr. virksomhed.

 

For mere information om opstart i dit område:
Trine Faber Velling, Partner og forretningsudvikler, Konsulenthuset for Socialøkonomi, mail: trine@husetfor-socialokonomi.dk, telefon: 24 89 79 11

Marco D’Andrea, Partner og forretningsudvikler, Konsulenthuset for Socialøkonomi, mail: marco@husetfor-socialokonomi.dk, telefon: 50 33 02 55

 

 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981