Odense Kommune vil styrke socialøkonomiske indsats med ny leverandørportalGrønt Hjerte til socialøkonomiske leverandører på Odense Kommunes leverandørprotal

 

 

Odense Kommune har etableret en ny leverandørportal, hvor socialøkonomiske virksomheder kan lade sig registrere, og hvor kommunens indkøbere har mulighed for at matche kommende indkøb – både store og små.

 

Portalen er et led i Odense Kommunes bestræbelser på at understøtte jobskabelsen i Odense. Det gælder også jobs til de borgere, som har særlige udfordringer med at finde deres plads på arbejdsmarkedet.

 

Odense Kommune håber, at leverandørportalen kan blive et helt centralt værktøj til at skabe grundlag for samarbejdet mellem det offentlige og i forhold til at udfordre rammerne for, hvordan man kan skabe værdi i det offentlige. Med det nye tiltag for at inddrage sociale hensyn i kommunes indkøb gør Odense Kommune det nemlig muligt for virksomheder med en social profil at få en direkte indgang til kommunen.

 

Leverandørportalen er et elektronisk værktøj, hvor socialøkonomiske virksomheder eller virksomheder med særligt socialt fokus kan blive registreret.
Leverandørportalen vil blive brugt til at fremsøge virksomheder med en socialøkonomisk profil for derefter at matche dem med de indkøb, Odense Kommune planlægger i form af både mindre og større opgaver.

 

Hvis man har en virksomhed med en stærk socialøkonomisk profil eller påtænker at beskæftige sig med socialøkonomi, kan man gå ind på www.comdia.com/odensekommune og registrere sig på Odense Kommunes leverandørliste samt se de opgaver, som Odense Kommune har angivet som socialøkonomisk-venlige. De er markeret med det grønne hjerte.

 

Se vejledning til oprettelse af profil på Odense Kommunes leverandørliste her

 

Yderligere information fås hos specialkonsulent Kanita Rikalo på karik@odense.dk

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981