Livity

 

Den engelske socialøkonomiske virksomhed Livity, der ligger i Brixton, er et marketingsbureau for unge. Virksomheden samarbejder med store brands som Google og Shine og har netop udsendt sin 4. Social Impact rapport.

 

Livity er marketingsbureau for unge, hvis sociale formål er at skabe målbare positive forbedringer i unges liv.
Det gør virksomheden på to måder:
Ved at invitere unge mellem 12 og 22 år med mange forskellige baggrunde ind i virksomheden for at deltage i arbejdet og for at modtage mentorskab, oplæring, vejledning, rådgivning og ultimativt adgang til empowerment, uddannelse og beskæftigelse.
Og ved at involvere unge mennesker i samskabelsen af positive og effektive sociale kampagne og reklamearbejde for brands, regeringer, velgørende organisationer og radio- og TV-tjenester, som når ud til et stort ungt publikum.

 

En af virksomhedens kunder hos Coca-Cola beskriver Livity som "et marketingsbureau med en ungdomsklub inden i". Og netop dette setup er med til at give Livity og virksomhedens kunder har fordelen ved at få direkte indsigt i, hvad der motiverer, bekymre, interesserer og inspirerer unge mennesker, og samtidig nyder man godt af en værdifuld ressource i form at ungt kreativt tallent. Til gengæld nyder de unge godt af adgang til professionelle mentorer, anerkendt oplæring og uddannelse adgang til udstyr tså de kan producere engne print og digitale medier, kirkelig omsorg og finansiel support, som kan være med til at bringe dem i arbejde.

 

Livitys arbejde og forretningsmodel, som er udviklet over 11 år, har placeret dem helt i front i den spirende socialøkonomiske virksomhedsbevægelse. Virksomheden har vundet flere priser for sine kampagner men først og fremmest har den hjulpet masser af unge mennesker med at nå deres fulde potentiale.

 

Livity evaluerer og analyserer løbende deres indsats i "Social Impact Rapports". Der er ikke tale om ekstern evaluering, hvilket naturligvis ville være ønskeligt for at give rapporten mere troværdighed, og også ville give Livity selv flere indsigter i , hvordan dataindsamling og analyse kan orbedres fra år til år.

 

Læs mere om Livity: Klik her!

 

Læs Livity's social impact report: Klik her!

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981