Innovation and Scaling for ImpactInnovation and Scaling for Impact

 

”Innovation and Scaling for Impact: How Effective Social Enterprises Do It” er en ny bog af Christian Seelos & Johanna Mair, som ser på hvordan organisationer i udviklingssektoren mere systematisk kan overveje indvirkningen fra de miljøer, de arbejder i.

 

I denne bog argumentere forfatterne for, at innovationer er aktiviteter, der ligger uden for det etablerede videngrundlag for organisationer.
Tre dimensioner af viden, hvad-viden, hvordan-viden og hvorfor-viden - danne grundlag for en central ramme, som forfatterne kalder " impact-creation logic" (Effektskabende logik) i en organisation.
"Hvad-viden" kræver, at organisationer dybt forstå problemet mellemrum eller de faktorer, der skaber og opretholder de behov, fattige mennesker og samfund.
"Hvordan-viden" involverer de ressourcer og kvalifikationer, der kræves for at finde effektive løsninger.
Og "hvorfor-viden", at organisationer er klar over deres identitet og strategi, hvad det er, der motiverer og inspirerer dem, og hvorfor deres personale går på arbejde fuld af energi og entusiasme hver dag.

 

Læs mere her 

 

Fakta: 
Titel: Innovation and Scaling for Impact: How Effective Social Enterprises Do It
Forfattere: Christian Seelos & Johanna Mair
Forlag: Stanford University Press
Udgivelsesdato: January 4, 2017
Bogen er på 246 sider og kan købes amazon.com her 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981