Hvordan store virksomheder skaber målbar social effekt

 

07.12.2017

 

Ethical Corporation har netop udgivet en 28 siders rapport med historier fra eksperter som Unilever, Dell, Heineken, ebay, Mastercard, WBCSD, IKEA, Vodafone og Siemens, om hvordan de skaber målbar social effekt gennem deres virksomhed.

 

Hvis FNs Verdensmål og Paris Aftalen skal indfris, er det nødvendigt at virksomheder går i front i forhold til at skabe positiv effekt. Men hvordan kan virksomheder skabe positiv social effekt, der er målbar og meningsfuld.

 

For at få svar på det spørgsmål har Ethical Corporation udgivet en lille rapport, hvor ledere og eksperter fra store internationale virksomheder fortæller om deres arbejde med at indfri FNs Verdensmål, bruger data og information til at skabe social effekt og i det hele taget skaber målbar social effekt gennem deres virksomhed.

 

Rapporten kan downloades her – (hvis man oplyser sine kontaktinformationer): 

 

Kilde: CSRwire 

 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981