Design Thinking for the Greater Good Design Thinking for the Greater Good

 

26.01.2018

 

Design Thinking for the Greater Good: Innovation in the Social Sector er en ny bog af Jeanne Liedtka, Randy Salzman, og Daisy Azer, om hvordan design tænkning kan anvendes til at skabe løsninger i den sociale sektor.

 

Når sociale organisationer står overfor særligt store udfordringer søger de ofte at finde nye og effektive metoder til at forstå og imødegå dem. Bogen Design Thinking for the Greater Good går dybden med, hvordan man kan anvende disse nye værktøjer og hvorfor.
Designtænkning har allerede været anvendt i flere år i den kommercielle verden som en metode til at reframe problemer, udvikle ideer og finde bedre svar.

 

Gennem ti historier om udfordringer og successer med at finde bedre løsninger inden for områder som sundhedspleje, uddannelse, landbrug, transport, sociale ydelser og sikkerhed viser forfatterne, hvordan kreativitet og samarbejde kan ryste op i selv de mest forankrede bureaukratier. De giver samtidig en praktisk køreplan, som læseren kan anvende til at implementere disse værktøjer.
Designtænkerne Jeanne Liedtka, Randy Salzman og Daisy Azer undersøger, hvordan store agenturer som Department of Health and Human Services og Transportation and Security Administration i USA samt organisationer i Canada, Australien og England har indført principper for designtænkning. I hvert enkelt tilfælde har disse grupper brugt værktøjerne til designtænkning for at reducere risikoen, håndtere forandring, bruge ressourcer mere effektivt, bygge bro over kommunikationsgabet mellem parter og håndtere de konkurrence krav fra forskellige interessenter.
Undervejs har de forbedret kvaliteten af deres produkter og forbedret oplevelsen for de mennesker, der anvender produkterne. Denne bog hjælpe nutidens ledere og tænkere med at implementere designtænkning i deres egent arbejde med at finde kreative løsninger, der er både innovative og realistiske.

 

FAKTA:
Titel: Design Thinking for the Greater Good: Innovation in the Social Sector
Forfattere: authors Jeanne Liedtka, Randy Salzman og Daisy Azer
Forlag: Columbia University Press
Udgivelsesdato: September 2017
ISBN-10: 0231179529
ISBN-13: 978-0231179522
Bogen er på 352 pages og kan købes hos Amazon her 

 

Læs anmeldelse af bogen i Stanford Social Innovation Review her 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981