Social Good GuidesSocial Good Guides

 

The Social Good Guides er en serie guider til små virksomheder beregnet på at støtte sociale iværksættere, stiftere af non-profits og andre der arbejder med sociale projekter i deres opstartsfase.

 

Formålet med guiderne er samle generel viden centralt og udstyre forandringsagenter med information om de essentielle forretningskompetencer de har behøver for for at få succes med deres virksomhed i opstartsfasen.

 

Ideen til The Social Good Guides er Shana Dressler, der også er stifter af Social Innovators Collective, der tilbyder undervisning til sociale iværksættere i opstartsfasen.
Shana har arbejdet tæt sammen med Marc O’Brien, stifter af organisationen Confidence om udformningen af guiderne siden de to mødtes ved A Better World by Design http://www.abetterworldbydesign.com/ konferencen i 2011.
I oktober 2014 udmundede samarbejdet i lanceringen af Social Good Guides.
Man kan læse mere om deres historie bag guiderne her

 

Der er foreløbig 20 guider i serien, som løbende udvides. Hver guide er forfattet af udvalgte professionelle med ekspertise indenfor sektoren. Blandt temaerne for guiderne er juridiske forhold, design, fundraising, marketing, evaluering, teknologi, revision, effektvurdering, story telling mm.

 

Læs mere om Social Good Guides: Klik her! 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED)| Tlf. 40 11 86 40 | Email: mail@socialeentreprenorer.dk | CVR-nr. 34147981